Ik ben benaderd door iemand die mijn geld wil investeren. Is dit gebruikelijk?

Hiervoor moet ik eerst 10.000 euro overmaken naar een onbekend platform.

een jaar geleden
1.4K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Je gaat toch geen geld over maken naar iemand die je niet kent, naar een onbekend platform?
Dan gaan bij mij alle alarmbellen af: oplichting (scam, of hoe je dat ook noemt).
Ritsuka
een jaar geleden
Wat denk je zelf? Dat is oplichting
SingingCoyote13
een jaar geleden
dat is een phishing/scam reageer hier niet op want dan denken ze dat iemand over te halen is. klik geen links aan in zo een email (als het een email was) want dan hacken ze je system/email of krijgen ze onbedoeld login codes met wachtwoorden. geef er geen aandacht aan en hoop dat je niet meer van dit soort onzin krijgt. het kan zijn dat je misschien op een email lijst terecht bent gekomen als dit zo is dan krijg je nog veel meer fraudelente berichten/sms/email/telefoontjes allemaal met die bedoeling(en). geef geen persoonlijke info of wat dan ook, want dan kunnen ze die gebruiken bij toekomstige praktijken.
SingingCoyote13
een jaar geleden
overigens , ze zijn ook in staat hu werkelijke telefoonnummer anders te doen overkomen, zodat het bijvoorbeeld lijkt of de bank je persoonlijk opbelt vanwege het een of ander. dit gaat heel makkelijk via internet overigens - heet spoofing.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je op dit moment te maken hebt met een scam partij. Dit is namelijk een veel voorkomend verhaal waarbij criminelen bankrekeningen van onschuldigen gebruiken voor het witwassen van hun geld. Op de volgende website vind je meer informatie over verschillende soorten oplichting en fraude: https://support.litebit.eu/hc/nl/articles/4403835804946-Wat-is-scam-.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Als hij geld moet overmaken naar een andere rekening is dan is dat iets anders @LiteBit Je link gaat over geld ezels dat werk iets anders dan wat er gevraagd wordt
ronron1212
een jaar geleden
Dit is een geldezel @LiteBit
https://www.vraaghetdepolitie.nl/misdaad-en-geweld/oplichting/wat-is-een-geldezel-money-mule-of-katvanger.html