Voor jou en iedereen om je heen hier in Nederland is het heel gebruikelijk om een rekening te hebben bij een bank, om te sparen en dat je salaris ergens heen kan. Heel veel mensen waaronder de armste onder ons die geen bankrekening hebben simpelweg omdat ze geen geld bezitten laat staan een woning of vast woonadres is er een economisch eco-systeem bedacht op basis van bitcoin, deze pilot is gestart in El Salvador. Meer info hierover vind je in de bron.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Wat heeft dat met een strand te maken?
Griffin
een jaar geleden
"Wat heeft dat met een strand te maken?"
Ik denk aan de locatie van die pilot, namelijk een strand bij El Salvador, maar als je de bron had geopend, dan had je dat kunnen lezen. En het is volgens mij iets van beeldspraak dat je in je zwembroek geen portemonnee hebt zitten, ik ben ooit een aantal keer bij de soggy dollar bar geweest ergens in bij de Maagden Eilanden, en daar is een bar waar je alleen naartoe kan zwemmen, vandaar de naam... en in die geest is denk ik is dit eco systeem bedacht...https://www.soggydollar.com/