Die kan je kopen. Bijvoorbeeld bij Bitonic, waar je via iDeal kunt betalen.
9 jaar geleden
Bitcoins kunnen gekocht worden door een externe dienst. Wij raden Bitconic aan.
Je hebt niet perse een wisseldienst of een exchange nodig om Bitcoins te kopen of te verkopen. Je kunt ook gewoon van persoon naar persoon Bitcoins kopen en verkopen. Plaats een advertentie op een marktplaats, supermarkt, ed.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
"Wij raden Bitconic aan" schrijf jij. Wie zijn wij?
En je link geeft Bitonic, dezelfde als in mijn antwoord.
Door ze te minen. Ik weet niet hoe het op dit moment zit maar als je geen specifieke apparatuur gebruikt is het niet de moeite waard. Er was wel een tijd dat je met behulp van je AMD videokaart zelf kon minen en het lucratief was.

http://www.bitcoinspot.nl/kan-je-zelf-bitcoins-maken-mining.html

Toegevoegd na 3 uur:
De betalingen binnen het bitcoinssysteem zorgen voor een rekensom die uitgerekend wordt met behulp van rekenkracht (er wordt geverifieerd of alles betalingen en munten wel geldig zijn) die geleverd wordt door mensen die daarmee weer bitcoins verdienen.

https://bitcoin.org/nl/hoe-het-werkt

Die rekenkracht kan jij dus leveren, vaak wordt het in teams gedaan om zo meer rekenkracht te hebben. De coins worden dan verdeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je bent meer geld kwijt aan stroom dan de bitcoin oplevert
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het met huis tuin en keuken spul doet zeker. Als je met specialistische apparatuur werkt neem ik aan dat het nog wat oplevert. http://www.bitcoinx.com/bitcoin-mining-hardware/
Amadea
9 jaar geleden
Is ook kort en eenvoudig uit te leggen wat 'minen' is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan het proberen. Voor zover ik het begrijp: De betalingen binnen het bitcoinssysteem zorgen voor een rekensom die uitgerekend wordt met behulp van rekenkracht (er wordt geverifieerd of alles betalingen en munten wel geldig zijn) die geleverd wordt door mensen die daarmee weer bitcoins verdienen. https://bitcoin.org/nl/hoe-het-werkt Die rekenkracht kan jij dus leveren, vaak wordt het in teams gedaan om zo meer rekenkracht te hebben. De coins worden dan verdeeld.
Bitcoin kan in jouw bezit komen door deze te kopen of door te minen. Voor minen is speciale apparatuur nodig, de meeste computers kunnen dit niet aan. Ook komt er veel energieverbruik bij kijken.

Kopen van cryptocurrencies, zoals Bitcoin, kun je tegenwoordig heel eenvoudig zelf doen. Dit kan bij een broker (een soort tussenpersoon), of direct op een exchange. Het voordeel van een broker is dat alles heel gemakkelijk en overzichtelijk voor jou gemaakt wordt. Een broker verdient hier wel wat transactiekosten over. Een exchange heeft vaak lagere kosten, maar de interface is een stuk ingewikkelder. Bij LiteBit kun je zelfs op je mobiele telefoon met een paar drukken op de knop Bitcoin kopen, met de LiteBit app.