Hoe zit deze balans precies in elkaar?

Je hebt nu bijvoorbeeld hamsterweken bij de albert heijn,
bij een aantal producten krijg je namelijk de 2de gratis.
stel voor dat je van een bepaald product (zoals wc papier) 100 pakken koopt, waarbij je er nog eens 100 gratis bij krijgt.. dat zijn dus 200 pakken waar je volgens mij best 15 jaar mee kan doen.. de kans dat over 15 jaar deze pakken even duur zijn is natuurlijk heel klein.. ik denk zelfs dat de prijs met 50 % is gestegen!
Zal dit nog steeds voordelig voor iemand kunnen zijn wanneer binnen deze 15 jaar iemands koopkracht gaat stijgen in combinatie met de inflatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je 'Punch Drunk Love' eens zien.

Het beste antwoord

Ha, die Stevebravo;

Vergeet je renteverlies over de investering niet. Er zijn betere beleggingen dan pleepapier, zelfs al is dat in de aanbieding.

Toegevoegd na 18 minuten:
En vergeet het psychologisch effect van een grote voorraad niet: men wordt makkelijker in het gebruik (want er is toch genoeg!) waardoor er veel meer verbruikt zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat zou niet kunnen, want je hebt altijd een maximaal aantal aanbiedingen per klant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich misschien wel, je vergeet alleen één ding: Je moet die 200 pakken ook nog eens 15 jaar opslaan. Dat neemt best veel ruimte in beslag en als je daar een garagebox voor wilt huren, ben je daar weer veel geld voor kwijt.

Ik denk niet dat de winst die je daar in 15 jaar over maakt opweegt tegen de last van 200 pakken toiletpapier in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groot inslaan kan in zulke gevallen erg voordelig zijn.

Als er een maximum per klant is vastgesteld, reken je gewoon in etappes af, of ga je naar verschillende winkels.

rentestand is laag bij de bank, dus dat is ook geen beletsel, om je geld in toiletpapier te steken.

Enige punt waar je misschien tegen aan zou kunnen lopen is de opslag. je moet wel de ruimte hebben.
13 jaar geleden
Ik denk van niet, maar mag ik eerst even de koopkracht stijging en de inflatie over die 15 jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon kopen die rollen,je haalt die investering er dubbel en dwars uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas geleden was in het nieuws dat je door de vermogensrendementsheffing inteert op je vermogen doordat je door de lage rente en de heffing uiteindelijk koopkracht inlevert. Bij een prijsstijging op wc-papier van 50% in 15 jaar tijd maak je een gemiddeld rendement van 2,74%

Toegevoegd na 6 minuten:
Nu weet ik niet of je ergens moet opgeven hoeveel wc-papier je in huis hebt maar vooropgesteld dat je geen belasting hierover hoeft te betalen en je geen kosten voor de opslag moet maken dan zou het dus interessant kunnen zijn om een flinke hoeveelheid wc-papier in huis te halen. Natuurlijk zijn er andere beleggingen denkbaar die misschien een beter rendement opleveren en ik weet ook niet of je bij AH zo voordelig inkoopt. Verder blijft beleggen altijd een beetje speculatief. En je weet natuurlijk nooit hoe zo'n berg wc-papier tussendoor nog eens te pas kan komen.