Hoe serieus moet ik beursanalyses nemen? Ze doen me vaak denken aan verhalen die paragnosten bezigen, een hoop bla bla...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K

Antwoorden (4)

je hebt helemaal gelijk .... als je bedenkt dat er apen zijn (echt waar) die betere beursvoorspellingen doen dan de grootverdieners bij ABN en ING dan weet je dat ze gewoon heeeel interessant doen en ook zichzelf altijd indekken , je kan beter op je gezond verstand afgaan en het nieuws volgen ........mijn tip van de week ....... koop maar geen BP aandelen .

en kijk ook even naar het pensioenfonds nieuws , ook zogenaamde beleggings experts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laten we eerlijk zijn, ze hebben er meer verstand van dan de gemiddelde nederlander, tenminste van de theorie.
maar van de praktijk zoals die nog moet komen hebben zij evenveel weet als ieder ander. het is en blijft glazen bol, koffiedik of wat dan ook. maar ja, als je met interessant doen een dikke boterham kunt verdienen...
en zij zijn echt niet de enigen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen vinden het prettig om gevoelsmatig gesteund te worden bij hun besluit voor een aan- of verkoop van aandelen. Er is gewoonweg te veel keus om zelf alles bij te houden, als amateur zijnde. En eerlijk is eerlijk: deze mensen weten vaak wel wat er speelt in de markt.
Aan de andere kant; als een beursanalist zijn mening verkondigd in zeg maar : koop allen frikandel-aandelen, dan zal alleen zijn mening al invloed hebben op de koers.

Dat maakt beleggen zeer wispelturig en onvoorspelbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
per saldo heb je er niets aan. dat zie je ook de vele verschillende meningen van die analisten. de één zegt beurs is stijgend, de ander dalend, een derde kabbelend.
maar hun ideeën en argumentatie kunnen je wel ondersteunen bij de vorming van je EIGEN mening.