Hoe weten investeringsmaatschappijen dat ik beleg in fondsen?

Ik word, sinds ik een tijdje in aandelenfondsen heb gehandeld, steeds gebeld door investeringsmaatschappijen die een verkooppraatje hebben over een of andere geweldige vastgoed investering.

2 jaar geleden
in: Beleggen
1.6K
SentWierda
2 jaar geleden
Heb je gehandeld via een bank of via een ander bedrijf?
Als je hebt gehandeld via een bank, vraag dan aan de bank of ze adresgegevens verhandelen.
Als het antwoord 'ja' is, onderneem dan verdere stappen.
DonnyDoe
2 jaar geleden
De bank is de ING, niet een die je snel zou verdenken van het doorverkopen van gegevens.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heeft de firma waarbij je belegt, zijn adressenbestand ter beschikking gesteld aan deze investeringsmaatschappij.
Als je zaken doet met een bedrijf bestaat altijd het risico dat je wordt lastiggevallen met aanbiedingen "van door ons zorgvuldig geselecteerde derden".
Dit is niet toegestaan.

Rijksoverheid
Bedrijven en goede doelen mogen u alleen bellen om iets te verkopen of om te vragen om een donatie, als u toestemming heeft gegeven. Of als u klant of donateur bent (geweest). U mag niet ongevraagd gebeld worden. Ook niet als u zzp’er bent. Gebeurt dit toch, dan kunt u een melding hiervan doen bij ConsuWijzer.