Waarom zijn veel aanbieders van beleggingsfondsen gevestigd in Luxemburg?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Beleggen
2.5K

Antwoorden (1)

Luxemburg is uitgegroeid tot het kenniscentrum van de fondsenindustrie. Het is na de VS de grootste fondsenmarkt.
De fondsenindustrie zit niet in Luxemburg als fiscaal paradijs, want dat is het land niet meer.
Luxemburg is aantrekkelijk voor zijn fiscale en juridische stabiliteit. De wetten veranderen er niet constant zoals in andere landen.
Heb je als bank je beleggingsfondsen eenmaal in Luxemburg geregistreerd, dan is registratie in een groot aantal andere landen een fluitje van een cent. Je hoeft dus niet meer in elk land zo’n fonds op te richten.