hoe moet je beleggen in aandelen?

Ik ben 17 , ik heb gehoord van beleggen enz en ik heb er zeer intresse in maar ik heb helemaal geen verstand in.

Mijn doel is niet heel ve geld verdienen, ik wil 10 -20 euro beleggen en 50-60 , 80 euro winst maken,

Zijn er vaste kosten bij het beleggen?
En hoe moet ik alles regelen.

Is mijn doel moeilijk?

Uitleg aub

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je doel is moeilijk.
Als het makkelijk was dan zouden we het allemaal doen
en waren we allemaal rijk.

Antwoorden (2)

Kosten zijn rond een tientje oer transactie. Beleggen met een of twee tientjes is vrijwel nutteloos en je zult een illusie armer worden want 5x de inleg is wel een heel erg lucky shot. Gooi je geld dan in een fruitautomaat (ik weet t, verkeerd advies) maar dan is de kans op 50 euro groter.

Download de app plus500 en dan kun je echt beleggen met virtueel geld. Geld wat je dus niet echt hebt en ook niet kwijt raakt. Helaas is de winst ook virtueel, maar zo leer je wat beleggen is.
11 jaar geleden
Het makkelijkste is bij je bank informeren wat de mogelijkheden zijn. Het is in ieder geval zeker dat 10 tot 20 Euro te weinig is om te beleggen.

Je moet bij beleggen denken aan een bedrag van minstens 1.000 Euro, maar waarschijnlijk zal de bank pas echt blij met je zijn als je meer dan 10.000 Euro wil beleggen.

Er zijn in Nederland verschillende (studenten)beleggingsverenigingen. Word lid van zo'n vereniging en leer van de kennis van de leden. Zo kan je langzamerhand je kennis uitbreiden en succesvol worden in het beleggen. Ook kan je misschien samen met de leden van de vereniging beleggen, zodat je niet meteen een heel groot bedrag hoeft te investeren.

N.B.: Op deze website zijn er wel eens vragen gesteld over dit soort verenigingen. Zoek die vragen op en gebruik de informatie uit de antwoorden!

Veel succes en plezier!
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik verwacht niet dat een bank je zal willen helpen, als je maar voor 10 Euro aandelen wil kopen, maar het is altijd te proberen. En als het niet lukt, kan je samen met anderen tientjes bij elkaar leggen, tot er een bedrag bereikt is, waarmee de bank wel zaken met je wil doen.