welke brooker is meest geschikt voor beleggen in aandelen?

Ik heb in het verleden belegd met de rabobank eerst zelfstandig , later met het fonds van rabo. Toen werd ik naar hun kantoor gehaald voor een apart gesprekje waarin ik overgehaald werd het geld in hun fonds te steken Hiervan heb ik behoorlijk spijt gekregen toen het fonds in de crisis zakte ca 80 procent en het aandeel van het bedrijf waarin ik had geïnvesteerd er weer bovenop kwam . Ik vond het niet fijn om bij een bemiddelaar te zijn die zo stuurde inzake mijn eigen geld, ik wilde niet meer beleggen. Nu wil ik toch weer aandelen. Met 500 kun je beginnen zegt men, heb iets meer en ik wil niet meer afhankelijk zijn van een bank die mijn aandelen verkoopt in hun fonds met een glad praatje. Welke brooker kan ik het beste nemen Ik heb info gevraagd bij bink bank die zich de beste noemt maar zijn er ook nog andere mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.7K

Het beste antwoord

Bij Alex kan je alles zelfstandig regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Binck bank is voor mensen met een laag startbedrag wel een goede bank. Ze hebben relatief lage transactiekosten bij kleine transacties. Zodra de transacties groter worden is het misschien wel handig om een andere broker te zoeken, maar dan praat je pas over transacties van enkele duizenden euro's per keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees dat je eigenlijk niet tevreden bent over de bemoeienis van de bank bij het beleggen, omdat ze een verkeerd advies hebben gegeven. Dus dan is beleggen zonder advies de oplossing. Alle brokers bieden beleggen zonder advies aan: Binck, Alex zijn relatief goedkoop. Zie ook onderstaande link (beleggen) onder Transacties.
Een ander belangrijk argument zijn de kosten. Bij beleggingsfondsen zijn die hoog, bij indexbeleggen zijn die veel lager. Denk dan aan Ohpen of Brand New Day.
Zie onderstaande link (beleggingsfondsen) voor een aantal goede artikelen over dit onderwerp.