wat gebeurt er met mijn SNS-aandelen als de staat de SNS-bank overneemt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K

Antwoorden (2)

Niets.... ze kunnen nog verder in waarde gaan zakken of uiteindelijk weer eens gaan stijgen maar je houdt gewoon je aandelen, ook als de staat de bank overneemt. Of je ze nu moet gaan verkopen of niet is aan jou en aan jouw vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je: Als de staat de bank overneemt ?
Niemand kan zomaar een bedrijf overnemen, ook de staat niet.
Als SNS op instorten staat zijn er een aantal mogelijkheden, bijvoorbeeld de Staat geeft financiele ondersteuning zoals de afgelopen jaren ook met ING gebeurt is, maar ING werd niet overgenomen.
ABN*Amro werd wel overgenomen, maar die aandelen waren niet via de beurs te verhandelen, de Staat heeft dus in 1 keer alle aandelen overgenomen.
Als de Staat SNS zou willen overnemen (hetgeen ik ernstig betwijfel) dan moeten ze een bod doen op de aandelen die in het bezit van anderen zijn.