Wanneer zal de koers van een bedrijf erg stijgen of dalen?

Ik wil graag wat meer weten over beleggen. Ik dacht: Morgen komt bijv. fifa 13 uit, zou dat ook van invloed zijn op de koers van Electronic Arts, of werkt dat niet zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K

Het beste antwoord

In principe werkt het inderdaad wel ongeveer zo. Ik kan me nog herinneren, de release van Call of Duty Modern Warfare. Amazon had toen zo ongelooflijk veel daarvan verkocht dat ze in 1 klap ongeveer 10% omhoog gingen in 1 dag.

Verder zijn ook de vooruitzichten van belang, het consumentenvertrouwen etc. en niet elke reden voor stijging is te meten in cijfers. Beurssentiment noem je dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja zo wekt dat ongeveer wel. en op de hoogte blijven van het nieuws, en je conclusies trekken. Heineken gaat over op groen glas dus de Nederlandse glasfabriek gaat een enorme orde krijgen.