Als je in het kader van 'belegging' wat klompjes goud koopt, kun je ze dan ook weer fatsoenlijk verkopen, en zo ja, aan wie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K
Cryofiel
11 jaar geleden
Kun je niet beter goud-aandelen kopen? Dat zijn aandelen waarvan de prijs op dezelfde manier beweegt als de prijs van fysiek goud. Als goudklompjes bijvoorbeeld 15% meer waard worden, worden zulke aandelen ook 15% meer waard.

Antwoorden (2)

Als je goud koopt dan koop je dat voor een bepaald bedrag. Wil je het later verkopen dan moet je hopen dat de goudprijs gestegen is (of tenminste is gelijkgebleven)

Er duiken steeds meer "goudshops" op waar je goud kunt verkopen. Het ligt er dus vooral aan wat de huidige waarde van goud is op het moment dat je het verkoopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar geven die 'goudshops' wel een reele waarde, of ben je daarmee de 'winst' die je hebt gemaakt niet al direct weer kwijt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals: Dat ligt aan de waarde op dat moment. Koop jij voor 10 euro goud en kun je dat voor 20 verkopen, dan heb je winst. Koop jij voor 10 euro goud maar is de waarde voor jou hoeveelheid gezakt naar 5 euro dan draai je verlies. Beleggen zit altijd een risico aan vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, ik begrijp wat je zegt, maar ik bedoel meer of zo'n goudshop bonafide is of niet wat betreft goudwaarde. Als de marktprijs € 50,- is, dan kan het dat wel waard zijn, maar dan moet je dat nog wel voor dat geld aan iemand kunnen verkopen...
Maar dank voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou een goudshop of juwelier wil er natuurlijk ook niet armer door worden. Dus je krijgt niet de 100% prijs.
Je moet er rekening meehouden dat tussen de inkoop en verkoop van klompjes goud een winstmarge zit voor de ondernemer. Je kunt beter bij de bank een goudrekening openen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wel verstandiger, zo'n klompje goud stopje natuurlijk ook beter niet in je ouwe sok onder het matras ;-)