Koersen: Ik heb vragen over de titels die ik niet helemaal goed begrijp: http://url4u.nl/11127 Alle uitleg en antwoorden zijn welkom!? Bedankt

Bijv. de titel 'vorig'. Aegon staat bij 'vorig' op 3,653, maar gaat 'open' met 3,677. Betekent 'vorig' niet gewoon waarmee hij de vorige dag gesloten is? Zo ja, dan zou die toch ook moeten open gaan met deze zelfde waarde?

En dan de titel '%'. Deze waarde wordt berekend vanaf de 'open' waarde. Hier komt dan een waarde uitrollen die staat vermeld bij de titel '+/-'. Maar dan wordt de waarde '+/-' weer opgeteld bij de titel 'vorig' en dit wordt dan gezien als 'laatst'.

En hoe wordt de titel 'omzet st.' berekend?

En dan nog een laatste vraag... Als ik nu van afgelopen vrijdag een conclusie ga schetsen. Hoe kan ik nu het beste een top3 samenstellen van de beste fondsen? Moet ik dan gewoon kijken naar de titel '%' en de hoogste stijging hiervan is nummer 1 fonds van die dag of moet ik met andere factoren rekening houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen

Het beste antwoord

Fonds:
Dit is de naam van het verhandelde aandeel

Laatst
Dit is koers waartegen de laatste transactie is uitgevoerd

+/-
Dit is “laatst” – “vorig”

%
Dit is 100* “laatst” / “vorig”

Tijd
Dit is het tijdstip waarop de laatste transactie is uitgevoerd

Open
Dit is de koers waarop het fonds vandaag bij opening van de
beurs is verhandeld

Laag
Dit is de laagste koers waarop vandaag het fonds is verhandeld

Hoog
Dit is de hoogste koers waarop vandaag het fonds is
verhandeld

Vorig
Dit is de laatste koers van de vorige handelsdag

Omzet st.
Dit is de omzet gemeten in aantallen
Dat is gewoon een kwestie van optellen van alle verkopen.

Het hangt er een beetje vanaf wat jij de beste noemt, maar het meest gebruikelijke is om daarvoor degene te nemen met de grootste procentuele stijging.