Is het verstandig om je spaargeld, op bijvoorbeeld een noorse of zwitserse bank te zetten?

Ivm crisis. Als de euro instort, is je geld hier dan veilig, of ook niet (ivm export)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.8K

Het beste antwoord

Als je je euro's daar stort dan zal de door jou genoemde mogelijkheid van euro-instorting je raken.
Ik denk dat je moet onderscheiden de positie van de € en de positie van de banken.
Als je in andere valuta's gaat, dan heb je met die valutarisico's te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt er een beetje vanaf om hoeveel geld het gaat. De Nederlandse Staat heeft de spaartegoeden tot 100.000 euro verzekert. Daarboven is het handig om naar Zwitserland te gaan, ook omdat er daar nog een bankgeheim bestaat (tot op zekere mate). Let wel, dat je transactiekosten betaalt, als je geld naar/van overmaakt.

Toegevoegd na 40 seconden:
naar/van buitenlandse rekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noorse Kronen en Zwitserse Franken zijn inderdaad veilige alternatieven voor de USD en de Euro. Ware het niet dat de Euro al zo laag staat, dat je daar geen winst meer kan mee maken. Als er gauw een plan komt, zal de Euro stijgen en heb je verlies.