Hoeveel geld mag je spaart hebben ALS je om bijstand van de gemeente vraagt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.2K

Antwoorden (3)

gezinnen 11.110 , alleenstaand 5.555 euro

Toegevoegd na 7 minuten:
dit kan in 2012 wel veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoveel als je stiekem in je matras kwijt kunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder eigen vermogen valt niet alleen spaargeld, maar bijvoorbeeld ook een auto. Voor gehuwden en voor alleenstaande ouders is het maximumbedrag aan eigen vermogen € 11.110. Voor alleenstaanden is het maximumbedrag € 5.555. Deze bedragen gelden in 2011. Als u meer hebt dan dit bedrag, moet u dat eerst opmaken.

Als je dus een behoorlijke auto hebt, mag je bijna geen spaargeld meer hebben.
Dat moet je eerst opmaken.