Dat is een heel lastige vraag om te beantwoorden. Dit is namelijk voor iedereen anders.
Het ligt eraan met hoeveel geld je het gaat doen, of je dit geld "over" hebt, hoelang je het geld kunt stallen....etc.

Het "veiligst" is om het op een spaarrekening te zetten. Het risico dat je daar loopt is dat de rente lager is dan de inflatie, je geld wordt dan minder waard.
En het andere risico is dat de bank omvalt. Maar zolang je onder het bedrag zit van 100.000,- dan is er nog niets aan de hand zolang het onder de garantieregeling van de DNB valt.
Anders zou je ook aan obligaties kunnen denken met een AAA rating, die zijn ook behoorlijk veilig. Maar ook daar kleven wat risico's aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt .+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel sparen inderdaad het veiligst is, is het natuurlijk niet echt antwoord op de vraag he ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker wel Nielx! Indien je een beleggingsvoorstel gaat vragen aan je bank dan is sparen daar een wezenlijk onderdeel van. Sparen valt echt onder beleggen, al denken de meeste mensen van niet.

Andere antwoorden (7)

Alleen beleggen met geld dat je ECHT kunt missen als het misgaat. Het is en blijft een soort gokken.

Er is wel verschil in risico ; staatsobligaties zijn meestal vrij stabiel, opties daarentegen kun je meer mee verliezen dan je inlegt. Over het algemeen geldt : hoe hoger de mogelijkheden op winst, hoe groter de risico's.

De veiligste manier is nog altijd ' niet beleggen' en een spaarrekening openen. Dan maak je niet veel winst, maar je maakt in elk geval zeker geen verlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staatsobligaties zijn niet echt meer stabiel te noemen,
(denk bijvoorbeeld aan Griekenland)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nee, daar heb je gelijk in. Gelukkig heb ik 'meestal' geschreven. Misschien moet dat 'soms' of zelfs 'tot op heden' noemen.
Ik las laatst nog een artikel over de veiligste belegging: zonnepanelen. Is vaak vergeten maar met gegarandeerd rendement, en weinig afschrijving. En daarbij zijn zonnepanelen niet eens meer zo heel duur

Ik zal proberen het artikel nog even op te zoeken, maar ik beloof niks;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn om te lezen. Ik heb namelijk nog wat aandelen OHRA New Energy Fonds. Destijds gekocht tegen de introductiekoers van 25 euro. De koers zakte al snel en zit volgens mij nog steeds rond de 6 euro.
Ik hoef voorlopig geen aandelen meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hett gaat niet om het bedrijf maar de panelen zelf
Die bestaat gewoon niet.
Beleggen is altijd een risico.
Tenzij je zoveel geld hebt ,,,dat je er me kunt gokken.

Maar wij als gewone burger,die toch wel zuinig met ons spaargeld moeten omgaan.
Kunnen het beste ons spaargeld op een bankrekening zetten.

Het levert ook bijna niets op,maar het is wel gegarandeerd.
Tot op heden.

En als je toch wilt sparen,gooi dan gewoon elke dag je kleine geld je munten in een doosje.
En breng ze elke maand naar de bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn 2 Opties:
_Kiezen voor risico en dus beleggen
_Kiezen voor geen risico dus op de bank zetten.
Het mag duidelijk zijn wat het veiligst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerbelangrijkste wat je in je oren moet knopen is dat beleggen een spel van de lange adem is. Als belegger neem je het op tegen de tijd: het is namelijk niet waar je in investeert dat bepaalt hoeveel je overhoudt, maar vooral het moment waarop je je uit laat betalen. Er zullen jaren zijn waarbij je met een grote lach naar je winstcijfers kijkt, maar je weet ook dat er momenten zullen zijn dat je de enveloppen niet open maakt (je kan er namelijk op rekenen dat er iedere 7-10 jaar een crisis is).

Vervolgens: ga als leek niet zelf de beurs op maar verschuil je achter de wijsheid van een beleggingsfonds of een index tracker. Die fondsen hebben de kennis in huis waarmee ze het meest efficiënt je geld kunnen beleggen. Als je zelf maar wat rommelt heb je vaak te maken met hoge transactiekosten, en je wordt er ook nog eens heel erg onrustig door in rommelige tijden. In die paniek kan je domme keuzes maken. De rust om te wachten tot het beter gaat heb je nodig om geld te verdienen.

Hoe bepaal je nou wat je veiligste belegging is: allereerst moet je accepteren dat er niet zoiets is als veilige beleggingen. Je hebt fondsen met verschillende risicoprofielen, maar die risicoprofielen zijn gebaseerd op het verleden en niet op de toekomst. Het beste wat je zou kunnen doen is investeren in verschillende fondsen met heel verschillende profielen. Bijvoorbeeld een vastgoedfonds en een aandelenfonds. Daarbij is het niet alleen belangrijk wat hun mogelijke rendement is, maar nog belangrijker zijn de kosten die ze rekenen. Een procentpunt verschil scheelt op de langere termijn (tien)duizenden euro's.

Een alternatief is de index tracker. Deze zijn in feite afspiegelingen van de beurskoers: de aandelen die erin zitten zijn zo gekozen dat het geheel met de beurskoers mee gaat. Deze zijn vooral interessant als je maandelijks een bedrag investeert. Hoewel je het probleem houdt dat je waarde omlaag gaat als de beurs daalt, koop je op in de slechte tijden wel meer aandelen voor je geld en profiteer je dus wel van de winst in betere tijden.

Tot slot: het moment van uitstappen bepalen is uiteindelijk de sport. Spaar je voor een specifiek moment zoals je pensioen of het moment waarop je hypotheek afloopt en je met een restschuld zit? Zorg dan dat je je risicoprofiel verkleint op het moment dat je dichter bij je eindstreep komt, dat betekent misschien zelfs al tussentijds verzilveren en overzetten naar een spaarrekening.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je boterham ,,maar dat bedoel je niet .er is geen veilige manier van beleggen ,geen risico geen kans Hans . Het blijft lastig ,ook voor zgn deskundigen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De veiligste manier van beleggen is investeren in jezelf.

Ik bedoel daarmee dat jij waarschijnlijk een talent hebt dat je uit kunt bouwen door daar je tijd en geld in te steken.

Je kan dit dan later weer verkopen via info marketing of door consulting te doen. Info marketing is dat je een digitale video cursus of ebook over je talent schrijft waarmee je anderen leert om dat zelfde te bereiken als jij bereikt hebt.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw talent is of dat je zelf vind dat je een talent hebt, maar wat je niet hebt kun je leren. Op internet is in deze tijd een boel geld te verdienen als je maar weet hoe je het aan moet pakken.

Wat ik je aan kan raden als je hier meer over wilt weten is een Engels forum genaamd http://www.warriorforum.com/

Ik was een tijd terug ook bezig binnen de beleggingswereld maar daar moet je dus inderdaad veel geld hebben om veel winst te kunnen maken op de korte termijn. Toen ik IM ontdekte zag ik opeens dat met kleine investeringen ik leuke inkomsten kon genereren.

Hoop dat je hier wat mee kan :)