Kunnen aandelen van een bedrijf oprakeb, of hoe is het maximum aantal aandelen geregeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
3.4K

Het beste antwoord

Je kan het zien als een soort lening. Het bedrijf heeft kapitaal nodig en geeft aandelen uit. Mensen stellen geld beschikbaar aan het bedrijf en krijgen daar aandelen voor terug. Het bedrijf stelt vast welk kapitaal ze nodig hebben en daarop wordt gebaseerd hoeveel aandelen er zijn. Zodra er nieuw kapitaal nodig is kan een bedrijf nieuwe aandelen uitgeven en op die manier kapitaal genereren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de statuten van elk bedrijf staat voor welk maximaal bedrag aandelen mogen worden uitgegeven. (hieruit komt een maximaal aantal aandelen uit voort)

Het maximaal kapitaal als ik het goed heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een NV mag elke keer weer nieuwe aandelen uitgeven. Bij een BV werkt dat anders, daar staat het in de statuten hoeveel aandelen er uitgegeven mogen worden. dit kan wel aangepast worden.