Wie kan geld van de rekening halen? (Zie mijn uitleg)

Jaren geleden heeft mijn opa een spaarrekening voor mij geopend. Die zou voor mij open gaan als ik 18 ben.
Ik vroeg me alleen af, nu dat mijn opa al een aardige tijd dood is, wie nu de eigenaar is of hier aan kan? Mijn oma omdat de zijn echtgenote is, of mijn moeder omdat ze mijn ouder is. Of kan er gewoon tot mijn 18e geen geld van af worden gehaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.7K

Antwoorden (2)

je bent toch nog geen 18?
dan kun jij er in ieder geval niet in.
ik denk dat je dat moet vragen aan je moeder of aan je oma.
misschien heeft je opa dat wel geregeld toen hij de rekening opende..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rekening staat op jouw naam. Als je nog geen 18 bent kan alleen een wettelijke vertegenwoordiger (jouw ouders) aan jouw rekening komen en jijzelf. Ben jij 18 dan ben jij de enige die aan de rekening komen kan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Tot jouw 18e kan er alleen geld op gestort worden, niet afgehaald.
De rekening wordt gewijzigd van een spaarrekening naar een spaar- en betaalrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus zelfs mn moeder kan er niks van af halen? kan die rekening niet gewijzigd worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zij mag niets van jouw rekening halen, zolang het nog een spaarrekening is. Jij mag als je 18 bent er mee doen wat je wilt. Je kunt het geld zelfs overzetten naar een andere bank. Daarna gebruiken als betaalrekening.
Mijn zoon heeft dit ook gedaan. Hij gebruikt het nu als betaalrekening.