Is het verstandig mijn woekerpolis op te zeggen of juist niet? (zie uitleg)

Lang, heel lang geleden, toen ik nog jong en naïef was, hebben ze me een leuk financieel product aangesmeerd, wat later dus uitmondde in het inmiddels welbekende woekerpolis verhaal.

Na overleg met een bank heb ik al besloten dat ik een stuitingsbrief ga sturen waarin ik dus de verjaring suit.

Daarnaast wil ik uiteraard zsm stoppen met inleggen en eigenlijk wil ik gewoon compleet stoppen, mijn verlies nemen en wat ik terug kan krijgen gewoon direct op mijn rekening laten bijschrijven.

Nu las ik vandaag het volgende:
"Zeg nooit een beleggingsverzekering op. Dit heeft namelijk gevolgen; Goudse Verzekeringen brengt kosten in rekening en de belastingdienst zal ook met een heffing komen. Wanneer je de polis overboekt naar een andere maatschappij, dan zal dit geen fiscale gevolgen hebben. Let op: voor zogenaamde 'oud regime' polissen gelden wel enkele wijzigingen bij overboeking (klik op 'meer informatie' om hier meer over te lezen)."

http://www.opzeggen.nl/verzekering/goudse-verzekeringen/beleggingsverzekering

Ik had dan wel geen beleggingsverzekering, het Spaar-actief plan dat ik jaren geleden heb afgesloten (bij een andere maatschappij dan de Goudse, het is inmiddels al bij het derde bedrijf aanbeland), is inmiddels omgezet in beleggingen.

Kortom: Wat is wijsheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk vanavond naar Kassa.
Kijk op de websites van Kassa en Radar.

Het beste antwoord

Als u gewoon de volgende stappen doorloopt zou U al een heel eind zijn :

http://www.woekerpolisstoppen.nl/woekerpolischeck?gclid=CNaM-NTGv6cCFYMTfAodOWeT_Q

Verder is RADAR ook flink bezig dit onderwerp aan te pakken.

http://www.trosradar.nl/

Succes er mee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn persoonlijke mening is, opnemen en op een spaarrekening zetten. Dat levert nu meer op dan al het verlies wat je nog gaat lijden. Mochten er betere tijden komen, kun je nog altijd beslissen wat je met je geld gaat doen. Let er wel op dat ze je geen boete laten betalen!

Ik had ook zo'n rekening en uiteindelijk hield ik minder over dan het ingelegde geld :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Huur' een betrouwbare accountant in voor dit soort situaties C4th! Zij hebben meer inzicht in deze vaak gecompliceerde financiele 'producten' en de gevolgen daarvan! Is wel een investering, maar levert vaak wel méér op dan 't kost.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook een dergelijke spaarrekening gehad via het werk, toen mijn man een uitkering kreeg, hebben we de verzekering wel stop kunnen zetten. Als we op dat moment het geld wilden uit laten keren dan hielden we enkele euro's over. Het staat nu op en rekening tot dat mijn man 65 is en dan kunnen we het opnemen!!! (We hadden het wel afgesloten als lijfrente verzekering)
Als we er eerder gebruik van maken dan gaat bijna alles naar de belasting.
Dus als je hem stop kan zetten, steek je er in ieder geval niet nog meer geld in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet achterhalen wat voor product het precies was. Als je destijds je inleg (premie) heb afgetrokken als lijfrente kan je inderdaad een behoorlijke naheffing krijgen. Ook bij een Spaar/Leven product kan het rentebestanddeel belast zijn. Wellicht is het een idee om de polis premievrij te maken? Je betaald er dan niets meer aan en de uitkering is onbelast (bij oud regime polissen). Als dat niet kan zou ik het saldo doorstorten in een nieuwe beleggingsverzekering met een minimale premie. Zo kan je misschien ook nog (een deel van) je verlies weer goedmaken.
Laat je in ieder geval goed voorlichten door een onafhankelijke verzekeringsagent (NVA of NvBA).