Ik ben op zoek naar een vorm van beleggen met een vaste maandelijkse inleg vanaf €100,-. Heeft er iemand suggesties?

Dit is voor de lange termijn (denk aan 20+ jr.) voor bijvoorbeeld een pensioensaanvulling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (5)

Als je dat wil, kun je het beste een spaarrekening openen en daar maandelijks automatisch 100 euro op storten. Dan weet je zeker dat je niet rijk wordt, maar dat je geld ook niet verdwijnt als sneeuw voor de zon bij de eerstvolgende beurs-stuiter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn juist. Ga zeker niet via een polis of verzekering sparen want dan weet je zeker dat je dikke beleggingskosten maakt.
Veel mensen kopen een huis als belegging.Die zijn nu laag in prijs en zijn veel waardevaster dan aandelen en brengen meer op dan een spaarrente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over aanvulling, en niet als 'basis levensonderhoudt'? Dan kan je besluiten een deel risico te nemen, en een deel zekerheid. De balans is aan jou om te besluiten

Verdeel dit geld in tweeen. Leg een deel vast in een spaar rekening. Hierbij heb je veel garanties maar lage groei, in sommige jaren zelf meer inflatie (Geldontwaarding) dan rente.

Het andere deel zet je in fondsen weg. Deze kunnen jaarlijks tot wel 5-% in waarde toenemen. Maar ook net zo hard dalen. Dus hier heb je geen garanties, maar wel de kans dat het extreem toeneemt. Fondsen zijn effectief verzamelingen van aandelen die actief beheert worden. Hier kan je een percentage van kopen. Hierdoor deel je mee in de winst van het fonds (De ontwikkeling van waarde van geselecteerde brdrijven) of het verlies. De afgelopen 5 jaar heb ik hier gemiddeld 7% per jaar mee gedraaid. Dat is in een periode waarin de beurzen gecrashed zijn niet slecht, vind ik zelf.

snsfundcaoch. vind ik persoonlijk prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Investeer in grondstoffen, stijgen als een gek de laatste tijd ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beleggen met dit soort bedragen is onzin. Mede gezien je doel heeft sparen verreweg de voorkeur.