Iemand op de hoogte of het laatste Depositogarantiestelsel ( max. € 0'100), dat geldt tot eind 2010 , wordt verlengd?

Toegevoegd na 14 minuten:
hoewel het voor mij slechts louter een kwestie van interesse is. want heb er geen belang bij. jammer maar helaas ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Het beste antwoord

Dat is nog niet bekend (gemaakt).
Misschien een belletje naar Minister De Jager? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken, maar wat mij betreft is er geen enkele reden om aan te nemen, dat het garantie-bedrag omlaag gaat. De 100.000 Euro is er gekomen (was 20.000?) om een beetje rust te brengen in het spaargebeuren, en het vertrouwen van spaarders in de banken te herstellen, na de IceSave en DSB troubles.

Die rust is er nu, de eisen die aan banken worden gesteld zijn strenger, en voor nieuwe banken die in Nederland gaan stunten met hoge rentes is geen plaats meer.
Simpelgezegd: er valt niet iedere dag een bank om, en er wordt dus ook geen gebruik gemaakt van die regeling.
Het verlagen op termijn van het maximum garantiebedrag zou dan ook erg dom zijn. Het kan het vertrouwen van spaarders alleen maar schaden, en het levert niemand winst op.

Wil je het precies weten, ga dan even naar de site van het ministerie van Financien, en stel je vraag via het contact formulier. Hetzelfde kun je doen, via De Nederlandse Bank, in de link hieronder.