Werken,uitkering en belastingen en toeslagen . Ik kom er niet meer uit, waar kan ik beste terecht voor hulp?

Ik werk sinds een half jaar, naast mijn ANW uitkering, de eerste maanden was er geen vast salaris omdat ik veel inval uren deed.
Ik moet elke keer van alles doorgeven, omdat mijn inkomen wijzigt.
Al met al wordt het er niet duidelijker op voor me, zou nou graag eens weten wat ik per maand over houd van de uren die ik werk. Hoeveel mijn huur en zorgtoeslag omlaag gaan.
Maar doordat mijn inkomen steeds wijzigt kom ik er niet meer uit.

Ik werk nu 20 uur per week en heb aangegeven dat ik niet meer wil werken, maar eigenlijk is dit omdat ik er met mijn administratie niet uitkom. Dan moet ik weer alle gegevens opsturen naar de SVB bank, weet ik niet of ik niet teveel huurtoeslag en zorg toeslag ontvang. Hoeveel ik gekort wordt op mijn uitkering.
Allemaal terecht, maar juist als je een niet al te hoog inkomen hebt is overzicht zo belangrijk en dat ben ik nu helemaal kwijt.
Als ik mijn toetsingsinkomen bereken voor de belasting dienst, waar moet ik dan vanuit gaan? Hoeveel uren?
Ik ben als de dood voor een of andere rekening volgend jaar dat ik , ik weet niet hoeveel moet terug betalen.Daar kan ik echt van wakker liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga eens naar Humanitas, die hebben (hier in de gemeente tenminste) vrijwilligers die hulp geven om de administratie op poten te zetten. Ze doen je administratie niet, maar helpen orde te brengen
Er is hier ook een A.I.C. (alg. informatie centrum) dat helpt bij het invullenvan allerhande formulieren.
Zoek uit of in uw gemeente zoiets bestaat (soc.dienst of gemeente moet dat weten)
succes
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ga ik zeker opzoeken, bedankt

Andere antwoorden (2)

Ik zou hierheen gaan, ik heb hier goede ervaringen mee.
Ik heb zelf een soort opleiding gedaan waar dit aan bod kwam en hier werken hele aardige mensen.

Succes

Toegevoegd na 2 uur:
In het dorp waar ik woon heb je ook nog zoiets als Stichting Welzijn, hier helpen ze je met het op orde brengen van al het papierwerk of als je problemen met je kind of ouder hebt. Een heel erg brede stichting die hulp bied voor allerlei problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het loket van de Belastingdienst kan je met dit soort vragen altijd terecht.