Hoeveel geld komt er voor de ocverheid eigenlijk voort uit de verkoop van tabak?

De overheid probeert het roken te ontmoedigen en bla bla maar ze kunnen toch helemaal niet zonder rokers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland brengen de accijnzen jaarlijks zo'n 10,5 miljard euro (2009-2010)[1] op. Dat is exclusief de verbuiksbelasting niet alcoholische dranken en de verpakkingsbelasting. Deze 10,5 miljard euro is als volgt onderverdeeld

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedrag (in miljoenen euro's)
Accijns van lichte olie (benzineaccijns) 3.951
Accijns van minerale oliën, anders dan lichte olie (o.a diesel) 3.282
Tabaksaccijns 2.342
Alcoholaccijns 304
Bieraccijns 398
Wijnaccijns 292
Totaal accijnzen 10.569
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk kunnen we zonder rokers! Roken is, zoals je wellicht weet, erg slecht voor de gezondheid en wat denk je wat al die medicijnen, doktersbezoeken en ziekenhuisbehandelingen kosten... gezonde mensen kosten nog altijd het minst!