km-ers van leenauto wel of niet schrijven (zie uitleg)

Ik rij mijn leaseauto alleen zakelijk en moet dus alle km noteren voor de belasting. Nu moet mijn leasauto ivm schade gerepareerd worden en krijg ik een leenauto mee. Moet ik deze km-ers nu ook schrijven van deze leenauto??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Je mag 500 km prive rijden per jaar mits je een sluitende kilometere registratie hebt voor die 500km en ja je leen auto valt daar dan ook onder je rijd niet in je lease wagen maar in de vervangende auto dus een lease auto
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is het enige juiste antwoord. Als je ervoor kiest om niet prive aangeslagen te worden telt ook de leenauto mee.

Andere antwoorden (2)

Neen, dat hoeft niet.
Je hebt een aanvraag voor vrijstelling voor de lease auto.
De leenauto valt niet onder dezelfde regeling. Die is vrij te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je er duizenden km'ers mee rijden ? Nee toch! De belasting kijkt niet zo nauw hoor! Je kunt ook gemakkelijk 3weken ziek zijn, dan schrijf je toch ook minder km'ers voor je leaseauto.