Ik ga 4 maanden in Nederland werken en ik woon sinds 1 januari 2010 in Canada, waar moet ik belasting betalen en heb ik de keuze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op de site van de belastingdienst vind je de regels hieromtrent. Ik lees het zelf ook nog even na. Het resultaat kom in de toelichting.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_wonen_werken_buitenland/lb22_wonen_werken_buitenland-05.html#P981_16069

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees hier dat als er minder dan 183 dagen in Nederland wordt gewerkt, dat er dan geen belasting hoeft te worden ingehouden. Dwz dat je dan geen belasting hoeft te betalen in Nederland. Hoe het dan in Canada zit, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boeiend dilemma als je reiskosten woon-werkverkeer wilt opvoeren... als dat kan zou het wel eens erg voordelig kunnen zijn om wel in nl belasting te betalen :) (dit antwoord wordt gegeven zonder relevante kennis van belastingzaken)