Op 2 banen loonheffingskorting met korte overlapping. wat nu?

Op het moment heb ik twee banen. 1 baan heb ik 3 jaar gewerkt. Ander baantje, ga ik 2,5 maand werken. Deze twee banen hebben 1 maand overlapping. Nu heb ik op beide beide banen loonheffingskorting wat blijkbaar niet mag. Tijdens de overlapping heb ik 1 dag gewerkt bij mijn oude baan. Nu zou ik graag willen weten of volgend jaar dan veel moet terugbetalen. (bij mijn nieuwe baan werk ik ongeveer fulltime). Mij lijkt het zelf logisch als ik dan de teveel gekregen korting moet terug betalen van de baan waar ik het minst verdiende.
Bij m'n oude baan gaat het om een bedrag van 100 euro. En bij mijn nieuwe baan 3000 euro in de overlapping (5000 in totaal). Moet ik me zorgen maken aangezien die 100 euro in de overlapping erg weinig is?

10 maanden geleden
2K

Antwoorden (1)

Nee, je hoeft je geen zorgen te maken. Het wordt (sterk) aanbevolen om niet bij meerdere werkgevers (uitkeringsinstanties) tegelijkertijd de loonheffingskorting te activeren, maar verboden is het niet. Wel zul je uiteraard volgend jaar een aanslag krijgen om nog wat belasting bij te betalen. Van welke baan dat was is niet relevant, de Belastingdienst kijkt naar de totaalbedragen per jaar.
10 maanden geleden
ronron1212
10 maanden geleden
Ik snap niet wat de drie jaar er meet te maken heeft belasting gaat per jaar. Waar komt die 5000 vandaan en die honderd @Charizard123