Kan ik nog box 3 belasting terugkrijgen?

Ik heb voor de jaren 2017 tm 2021 box 3 heffing betaalt over mijn spaartegoeden. Is het nog mogelijk om deze terug te krijgen en zo ja, wat zijn de stappen die ik moet ondernemen?

een jaar geleden
1.5K
erotisi
een jaar geleden
Dat hoor je op prinsjesdag

Antwoorden (1)

Voor de jaren waarvoor je al een definitieve aanslag gekregen hebt die onherroepelijk vast staat (bezwaartermijn van 6 weken verstreken) ben je nu te laat om bezwaar te maken. Je hebt over die jaren ook geen recht op ambtshalve vermindering, als je daarvoor een verzoek zou doen (volgt uit een uitspraak van de Hoge Raad). Uitzondering: als de minister van financiën hiernee toch akkoord zou gaan. Daarover moet dit jaar nog een politieke beslissing genomen worden.
.
Update (bron: Volkskrant)

NIEUWS
Coalitie hakt de knoop door: geen compensatie voor gedupeerde spaarders die geen bezwaar maakten

De 2,8 miljoen vermogende Nederlanders die niet op tijd bezwaar hebben gemaakt tegen hun belastingaanslag, krijgen geen compensatie voor hun te veel betaalde spaartaks. Dat hebben de regeringspartijen besloten tijdens hun onderhandelingen over de begroting voor volgend jaar.

Raoul du Pré3 september 2022, 10:51
Toegevoegd op 04 september 2022 06:08: tekst
Computoon
een jaar geleden