Kun je zakelijk art. kopen die je prive gebruikt?Zoals nu bij bv de Makro. Met 'n zakelijk pasje kopen en niets in je boekhouding.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ja dat kan. Alleen mag je de btw over die artikelen niet verekenen met de fiscus. Indien je e.a. wel al verrekent hebt, dan moet je als nog de btw daarover afdragen aan de fiscus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Alles kan, maar of het mag is een andere vraag ;).
Maar bij de makro doet iedereen het, daar zou ik me niet te druk over maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kan (als ik je vraag goed begrijp). Sterker nog, duizenden mensen kopen met zakelijke passen privé-spullen bij oa. de Makro. Zelfs ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja bij winkels als de Makro kan dat zeker, en mag het ook gewoon. De artikelen die ze verkopen zijn echt niet bedoeld voor winkels maar gewoon voor prive..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je mag (bijna) alles prive kopen zolang je het maar niet zakelijk opvoert. waar je koopt boeit niet. dus prive gewoon btw afdragen, zakelijk btw terugvorderen, waar ook gekocht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zoals je zelf aangeeft, hoeft er niets in de boekhouding te komen, dan maakt het dus niet uit als je er prive spullen koopt met een zakelijke pas. Een prive pas is er volgens mij niet eens. Ik vraag me altijd af als ik bij de Makro loop, hoeveel % van de mensen daar zakelijk of prive aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, zolang je maar gewoon bij de MAKRO je BTW betaald en deze niet terug vraagt. Je moet een pasje hebben van de MAKRO, en hiervoor een KVK-uittreksel, omdat volgens het bestemmingsplan van de gemeente er niet verkocht mag worden aan particulieren op de gebieden waar de MAKRO vestigingen zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang je van je aankopen maar gesplitste rekeningen hebt. Dus geen rekeningen boeken waar zowel zakelijke als privé aankopen op staan.