Als je op 1 januari een auto koopt geldt dat bedrag nog mee voor box 3?

Stel je hebt op 1 januari 2020 om 9:00 uur op een bankrekening 60.000 euro staan. Je betaalt om 18:00 uur op dezelfde dag een auto van 30.000 euro. Moet je dan voor 2020 vermogensrendementsheffing betalen?

4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja je koopt namelijk na 24:00 uur de bank geeft het saldo van eindeboeking 31-12 door.
ronron1212
4 jaar geleden
erotisi
4 jaar geleden
Maar de trekking van de staatsloterij is om 0:00 uur hoe verhoudt dit antwoord dan met het andere antwoord op mijn andere vraag?
ronron1212
4 jaar geleden
Het zelfde hoe je ook denkt hier onder uit te komen het is nu eenmaal de manier waarophet is geregeld. De staatslotterij op 31-12-2019 telt mee in het banksaldo 1-1-2020 voor de aangifte die over het jaar 2020 gaat. Het saldo op 1 januari telt voor de aangifte dus je verlaagd het saldo voor je aangifte 0ver het jaar 2020 niet door even op 1-1 een auto te kopen.
TurfGraver
4 jaar geleden
Om 0:00 wordt de trekking gepubliceerd.
Als jij winnaar zou zijn (kans is wel heeeeel klein) dan is dat dus je vermogen op dat moment voir belasting.