Hoeveel geld mag je als student zijnde op je rekening hebben staan zonder daar belasting over te bet?

Over te betalen*

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Net als alle andere Nederlander 30.000 euro.
Dat is dus alles bij elkaar opgeteld aan financiële middelen aandelen enz.
Toegevoegd op 02 april 2019 19:26: tekst
ronron1212
5 jaar geleden
Al je spaargeld, je beleggingen en een eventuele tweede woning vormen samen je eigen vermogen in box 3. Wanneer dit eigen vermogen hoger is dan de heffingsvrije grens van 30.360 euro of 60.720 voor fiscale partners, dan betaal je over dat deel vermogensbelasting.
Heb je echter een studieschuld en is deze samen met eventuele andere schulden hoger dan 3.000 euro of 6.000 euro voor fiscale partners, dan mag je deze van het eigen vermogen aftrekken. Hierdoor neemt het eigen vermogen af en betaal je minder (of geen) vermogensbelasting.
SimonV