Mag je arbeidskorting terugvragen elk jaar als je dat niet krijgt?

Stel je wilt geen arbeidskorting, maar je wilt het terug bij de belastingaangifte van een jaar later. Mag dat van de belastingdienst? Het lijkt mij een prima spaarmogelijkheid.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je kunt de loonheffingskorting bij je werkgever op "nee" laten zetten. Dan wordt er geen rekening gehouden met de heffingskortingen waardoor je een lager netto loon krijgt.
Als je belastingaangifte doet, wordt alles nogmaals doorgerekend en wordt dus ook rekening gehouden met de arbeidskorting.
Met sparen heeft dat weinig te maken, het is verplaatsing van een voordeel in de tijd.
Kortom, lood om oud ijzer: of nu een hoger netto loon door de loonheffingskortingen op JA te laten zetten. Of ze op NEE laten zetten en straks minder belasting betalen danwel meer belasting terugkrijgen.
Toegevoegd op 15 maart 2019 16:16: tekst
Computoon