Bij neuropathie is dan de pedicure aftrekbaar bij de belasting?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
tinus1969
5 jaar geleden
waarom zou dat zo kunnen zijn? Je kunt niet zomaar van alles van de belasting aftrekken.

Antwoorden (1)

Neuropathie aan voeten
Door de slechte doorbloeding van de voet worden de afvalstoffen niet voldoende afgevoerd. Hierdoor krijg je minder gevoel in je voeten. Je kunt ook last krijgen van pijn aan de voeten, een vervelende, stekende pijn die maar slecht met pijnstillers te behandelen is. Ook krijgen mensen met neuropathie vaak last van een doof gevoel, prikkelingen en soms zelfs evenwichtsstoornissen.
Een goede en regelmatige voetverzorging door een pedicure kan helpen. Doordat de bepaalde zenuwen in de voet uitvallen gaan de voetspieren minder goed werken. Dit vergroot de kans op blaren, eelt en zelfs voetwonden.

De kosten voor een pedicurebehandeling komen alleen in aanmerking voor belastingaftrek als de voeten afwijkingen vertonen, je alleen met pijn kunt lopen of als je vanwege uw ziekte of ouderdom niet in staat bent om deze zelf te verzorgen.
De kosten kunnen dus afgetrokken worden van de belasting.
Om daadwerkelijk vergoeding te ontvangen moet het totaal van de aftrekbare zorgkosten boven de inkomensafhankelijke drempel uitkomen.
SimonV