Hoeveel mag ik bijverdienen voordat mijn moeder als twee-verdiener wordt gezien?

Op dit moment ben ik 22 en ik woon bij mijn moeder thuis. Hoeveel mag ik dan bijverdienen voordat ik ook word gezien als normale medebewoner?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Voor wat betreft de belasting zijn jullie geen fiscale partners en moeten apart aangifte doen indien van toepassing. Fiscale partners zijn bijv. echtgenoten en samenwonenden etc

Voor de huurtoeslag zijn jullie ook geen toeslagpartners. Echter het inkomen van een kind telt als medebewoner wel mee voor de berekening van de hoogt van de huurtoeslag. Voor thuiswonende kinderen tot 23 jaar telt alleen het inkomen boven € 4.788. Dat is echter weer niet van toepassing voor de zorgtoeslag.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/hoe_werken_toeslagen/kan_ik_toeslag_krijgen/medebewoner

Alleen indien uw moeder in de bijstand zit kan zij door uw inwoning eventueel gekort worden op de uitkering.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/wat-is-de-kostendelersnorm-in-de-bijstand
7 jaar geleden
fisbel
7 jaar geleden
U heeft een goed gebruik gemaakt van mijn op- en aanmerkingen t.a.v. uw eerste antwoord. De fouten zijn eruitgehaald en u heeft uw antwoord opnieuw geformuleerd en verzonden.
erotisi
7 jaar geleden
Bedankt fisbel Inderdaad was het antwoord aan een revisie toe.