Kun je als 17 jarige HBO'er geld terugvragen van NS omdat je studenten-OV pas op 1 oktober in ging en je al begin september naar school moest?

Ik ben een 17 jarige HBO'er die elke dag op en neer moet van Rosmalen naar Eindhoven. Maar omdat ik nog minderjarig ben ging mijn studenten-OV pas op 1 oktober in, terwijl mijn studie al begin september startte. Kan ik het geld van de treinkaartjes die ik heb moeten kopen terugvragen bij de NS?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad, maar ik denk dat jij zelf gewoon de kosten maar op je moet nemen. NS doet vrij moeilijk over dit soort dingen, vooral als het om geld terugvragen gaat. Ze hebben een beleid dat je vanaf 1 oktober pas de studenten OV hebt. Aangezien jij voor oktober al moest reizen, zijn dit toch jouw kosten. Het valt niet binnen de financiering.
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom zou de ns dat moeten betalen?
Powergen
7 jaar geleden
Nee want studenten OV wordt geregeld door DUO en niet NS.
Computoon
7 jaar geleden
Inderdaad. NS voert alleen het vervoer uit en heeft niets te maken met het al dan niet financieren van de vervoerskosten.

Antwoorden (2)

Nee. De NS is verder niet verantwoordelijk voor reiskosten van studenten.

Ook verder zijn hier geen speciale regelingen voor en zul je deze reiskosten gewoon moeten betalen.
7 jaar geleden
NS sowieso niet. Informeer eens bij DUO wat de mogelijkheden zijn. Als je het zelf te laat heb aangevraagd kan het niet. Maar wellicht als een partij nalatig is geweest, maak je wel kans.