Kunnen mijn ouders via belasting teruggave achterkomen dat ik gehuwd ben?

Mijn ouders waarmee ik nog woon weten niet dat ik gehuwd ben en sta ingeschreven in een andere adres. Dinsdag gaan zij de belasting teruggave doen. Nu ben ik bang dat ze daardoor het gaan achterkomen. Kan dat gebeuren?

Toegevoegd na 32 minuten:
HEEL DRINGEND!!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je woont bij je ouders, dat betekent dat jullie je belastingaangifte af moeten stemmen; mede ivm oa toeslagen.
Dan moet je ook opgeven dat je gehuwd bent. Niet opgeven dat je gehuwd bent is sowieso een vorm van belastingfraude. Je sleept je ouders mee in jouw problemen (namelijk naheffingen en boetes) als je dit niet eerlijk opgeeft.