Heb ik recht op huurtoeslag met een vermogen van 66000?

Wij zijn toeslagparteners ik heb in 2015 aow leeftijd bereikt.
mijn man is 61 jaar oud.

Nu staat er op de belastingdienst het volgende zie bijlage.
ons vermogen is 66.000 euro

volgens mij heb ik recht op huurtoeslag is mijn gedachte juist?

Toegevoegd na 19 minuten:
ik heb in 2015 ongeveer 10.000 aan inkomsten en mijn man 8 duizend samen 18.000 dus....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
fisbel
8 jaar geleden
Voor 2015 is er recht op huurtoeslag. U bereikte in 2015 de AOW-gerechtigde leeftijd. De ouderentoeslag is in 2015 nog van toepassing. Voor 2016 is er bij gelijkblijvend vermogen geen recht op huurtoeslag. De ouderentoeslag is m.i.v. 1 januari 2016 afgeschaft. Uw vermogen was per 1 januari 2016 circa € 17.000 te hoog.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de uitleg fisbel, kan ik nu nog huurtoeslag ontvangen/aanvragen over 2015?

Het beste antwoord

Zo niet te zeggen omdat ook het inkomen van invloed is en de hoogte van de huur.

Toegevoegd na 50 minuten:
Na de toevoeging: ja, hebt er recht op. Jouw "toegestane" vermogen is eur 49.566.-. Dat van toeslagpartner eur 21.330.-. Dat is samen eur 70.896.-.

Daar blijf je onder. Aan de andere criteria wordt voldaan.

Toegevoegd na 50 minuten:
Na de toevoeging: ja, hebt er recht op. Jouw "toegestane" vermogen is eur 49.566.-. Dat van toeslagpartner eur 21.330.-. Dat is samen eur 70.896.-.

Daar blijf je onder. Aan de andere criteria wordt voldaan.

Toegevoegd na 10 uur:
Dit geldt voor 2015.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
huur 400 kale huur, inkomsten 18.000 euro samen ik zit onder de 10.000 qua inkomsten

Andere antwoorden (2)

Volgens deze tabel heeft U geen recht op huurtoeslag. Met een vermogen van €66.000,- zit U boven de vrijstellingsgrens van €49.566,- Deze tabel is van 2015. Ik weet niet hoe de bedragen van 2016 zijn.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb een 2e bijlage bijgezet, toeslagpartners mag je optellen .... kom ik op 70,896 euro
fisbel
8 jaar geleden
@jc54:
Voor 2016 is er geen recht op huurtoeslag. De ouderentoeslag is immers afgeschaft m.i.v. 1 januari 2016. Daardoor is het vermogen te hoog. Maar voor 2015 is er nog wel recht op huurtoeslag vanwege de ouderentoeslag. Het gezamenlijk vermogen is lager dan € 70.896
Je hebt geen recht op huurtoeslag als je inkomen boven een bepaalde grens komt, de grens dat je ook belasting moet gaan betalen over spaargeld.

In 2015 gold dat ouderen met een laag inkomen meer vermogen mochten hebben. In 2016 is dat afgeschaft. Heb je meer dan 48.874 op 1 januari 2016 dan heb je het hele jaar 2016 geen recht op huurtoeslag.

Op 1 januari 2017 gaat deze grens naar 50.000, dus je kunt er voor zorgen dat je in 2017 huurtoeslag krijgt als je onder dit bedrag komt mits je inkomen niet te hoog is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fisbel
8 jaar geleden
2016: oké / goede informatie
2017: oké / goede informatie De vraag is hier echter of er huurtoeslag mogelijk is over 2015. Antwoord: ja / Zie het antwoord van Computoon en mijn reactie bij het antwoord van jc54
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vraag gaat over 2015! Heb inmiddels contact gehad met BD en heb recht op 2015 dank iedereen voor de info vooral Fisbel ;)