Ik Verdien op jaarbasis zo'n 33.500. Hoeveel inkomsten belasting moet ik betalen? Ingehouden is 8830 is dat voldoende?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Over een inkomen van € 33.500 was in 2015 € 12.979 belasting verschuldigd. Het inkomen valt voor een deel in belastingschijf met 36,5% belasting en voor een deel in belastingschijf 2 met 42% belasting. De heffingskortingen gaan van het te betalen bedrag af. Dat is € 1886 algemene heffingsorting en € 2220 arbeidskorting. Waardoor er € 8873 te betalen belasting overblijft,

Je werkgever heeft € 8873 ingehouden, dus € 43 teveel. Dat betekent dat je door straks in maart / april aangifte te doen sowieso € 43 terugkrijgt.

N.B: als je inkomen € 33.400 zou zijn is de te betalen belasting precies € 8830
Je mag er dus van uitgaan dat er voldoende belasting door de werkgever is ingehouden. En misschien is er een kleine teruggave mogelijk.
fisbel
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neem aan dat je gewoon in loondienst bent
Dan is het genoeg de salarisadminastrateur van je werkgever berekent dit elke maand en geeft dat door