Kan ik vliegen vanuit schiphol als ik een belastingschuld heb?

Beste mensen, Ik heb van mijn lieve vrienden en familie een vliegticket gekregen voor mij en mijn partner. Dit na zoveel tegenslagen de afgelopen tijd. Nu heb ik enorme schrik omdat ik best veel belastingschuld en openstaande boetes heb. Dit loopt gelukkig nu via schulhulpverlening en er zijn regelingen getroffen met meerdere schuldeisers. Nu ben ik bang dat mijn vlucht niet door kan gaan omdat ik bang ben dat ik op schiphol tegen word gehouden. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er mensen die bij de Douane of Marrechaussee werken en mij hiermee kunnen helpen. Ik vind het zo zonde van het geld die mijn vrienden met veel moeite bij elkaar hebben verzameld. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Groetjes Chanel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://miss-legal.nl/uitreisverbod-bij-belastingschulden/ Even doornemen en kijken in hoeverre het op jou slaat.
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer er, via de schuldhulpverlening, afbetalingsregelingen met de belastingdienst lopen dan krijg je geen problemen op Schiphol.

Antwoorden (1)

Er is geen kwestie dat je het land wil verlaten om dat je onder je schuld uit wil komen. De zaken zijn geregeld. Maar toch zou ik vooraf een gesprek met de douane of de belastingdienst aangaan om ellende te voorkomen.
Dit is niet een vraag die met een simpele ja of nee te antwoorden valt.
Je hebt in dit geval een verklaring nodig, dat de belastingdienst geen bezwaar heeft tegen uit reizen.