Ik heb voor 1 april mijn IB aangifte 2009 digitaal ingediend. Wanneer krijg ik het bedrag op mijn bankrekening?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een aantal klanten waarvoor ik de belastingaangifte gedaan heb hebben het bedrag nu al op de rekening staan. Zoals hierboven wordt gezegd: voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht. En binnen die marge geldt eigenlijk heel simpel: wie het snelst zijn belastingformulier heeft ingediend krijgt ook het snelst zijn geld terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In principe zouden aangiften gedaan voor 1 april verwerkt moeten zijn voor 1 juni. Rond die tijd zou een eventuele teruggave dus binnen moeten zijn, maar het zou natuurlijk ook iets eerder kunnen.

Er bestaat natuurlijk ook een mogelijkheid dat het onverhoopt later wordt dan dit. Maar het streefdatum is 1 juni.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je had opgelet bij het indienen dan had je een melding gekregen dat je voor juli bericht zou krijgen over je aangifte, dit loopt dus tot minimaal 30 juni en ik denk dat ze juli daar ook nog in meepakken. Ik zou er dus gewoon niet op rekenen dat je voor augustus je bedrag op de rekening hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kun je je geld verwachten voor 1 juli. Ook de belastingdienst kan vertraging oplopen maar daar krijg je vooruit bericht van. De belastingdienst zal dan wettelijke rente aan je doorbetalen over de periode dat het na 1 juli heeft betaald.

Maar over het algemeen zal de belasting op tijd zijn en kun je je geld gewoon voor 1 juli op je rekening verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent er nogal zeker van dat je iets terug krijgt....
Ik hoop het voor je..
Maar als ze geld van jou krijgen...moet dat z.s.m.
Krijg jij geld van hun? Dan kan dat wel eens lang gaan duren. Over dat bedrag...krijgen ze ook rente, zolang dat op hun bankrekening staat...vandaar dat jij er dan zo lang op moet wachten. Begin september...schat ik.
Succes en sterkte, groetjes.