Hoeveel belasting betaal ik voor een vergoeding van € 1674 voor een onderzoek?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik kan meedoen aan een medisch onderzoek.
Ik help andere ermee en zelf krijg ik ook een vergoeding ervoor.
Vroeg me af hoeveel % belasting van de vergoeding afgaat.
De hoogte van de vergoeding is €1.674,- bruto.
Wat hou ik hier neto van over?
Werk zelf partime 20 uur en hiermee zit ook loonheffings korting op.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Je bent gewoon inkomstenbelasting verschuldigd dus het bedrag is afhankelijk van het inkomen dat je al hebt.
In de bron staat dat het veilig is maar dat is niet bekend want anders zouden ze niet meer hoeven te testen.
Gevaarlijk is het niet direct maar bijwerkingen zijn geen onbekend verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je inkomen, zo schrijf je, valt in schijf 1. Over je inkomen ben je 36,5% belasting verschuldigd. Daarnaast krijg je een aparte aanslag Zorgverzekeringswet. De te betalen belasting is hier 4,85%. Totaal moet je er dus op rekenen dat je maar een kleine € 1000 netto overhoudt.
fisbel