Wat voor zegel is het zegel op de zijkant van dit blikje?

Is dit een zegel voor de internationale verkoop? En wat betekenen de getallen? Er staat bijv. A 648 op en 0017 als ik het goed lees.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is van Benson and Hedges. Er hebben sigaretten in gezeten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is een banderol ofwel een belastingzegel. Die koopt de fabrikant om de accijns op de tabak te voldoen en die hij vervolgens op pakjes sigaretten en dozen sigaren plakt zodat die niet kan worden geopend zonder dat de zegel wordt verbroken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En er staat een serienummer op, net zoals bij bankbiljetten, zodat e.e.a e traceren is bij falsificatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor uw antwoord.