De uitkeringstrekkers. Wie dacht je anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij en ik. Wij allemaal. Aangezien de uitkeringen worden betaald van belastinggeld. Die belasting betalen we allemaal aan mee.
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Zoals we ook allemaal meebetalen aan de salarissen van ambtenaren, winkelpersoneel, docenten, etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind dit antwoord net een stapje te ver doorgeredeneerd.
Zoals Erna aangeeft kan je dan van een enorme bevolkingslaag beweren dat ze niets zelf betalen. Denk ook aan zorgpersoneel, militairen, et cetera. Boetes worden niet voor niets opgelegd. Het is niet zo dat een uitkeringsgerechtigde ineens een bonus ontvangt zodat 'ie zijn/haar boete kan betalen. Dit moet uit eigen zak komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met Rabelais en Erna eens. Je redeneert ook niet door dat je baas jou boetes betaald omdat hij jou salaris betaald, dat eigenlijk zijn klanten dat doen omdat ze hem voor produkten en diensten betalen en als bij die klanten overheid zit dat dan uiteindelijke de belastingbetaler weer de Sjaak is. De uitkeringstrekker heeft uiteindelijk de last omdat een, voor hem waarschijnlijk substantieel, deel van zijn inkomen voor hem niet beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eens met de reacties. Op die manier kun je stellen dat iemand met een uitkering geen enkele rekening of boodschap zelf betaalt, omdat "de belastingbetaler" dat eigenlijk doet. Overigens betaalt iemand met een uitkering ook gewoon belasting hoor.. Ik betaal trouwens de boetes van mijn zorgverleners, omdat ik hen betaal uit mijn PGB. Of nee: dat is natuurlijk óók belastinggeld. Dus iedereen betaalt de boetes van mijn zorgverleners. En hun boodschappen en vaste lasten. Voor alle dienstverleners trouwens. En wij betalen met z'n allen de boetes van Kamerleden en ... o, van iedereen eigenlijk. Ik vind de term 'uitkeringstrekker' in dit verband al tenenkrommend eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je zo redeneert dan zou hij in principe door de boete te betalen van zijn of haar uitkering de overheid betalen om zijn eigen uitkering dan weer te betalen voor de maand daarna. Dus hij betaald zijn eigen uitkering. van zijn uitkering.