Mijn bedrijf is al het hele jaar slapend. Ondertussen was ik in loondienst. Moet ik nu inkomstenbelasting doen voor ondernemers of de reguliere?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Dat maakt niet uit. Je doet namelijk gewoon aangifte inkomstenbelasting, of je nu ondernemer bent of werknemer. Bij het invullen merk je vervolgens vanzelf welke gegevens (soms als werknemer soms als ondernemer) je moet invullen.
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Ben benieuwd waar de minnetjes aan te wijten zijn.
Zolang jouw bedrijf staat ingeschreven bij de 'Kamer van koophandel', wat ook bij de belastingdienst bekend is, dien je een aangifte voor ondernemers in te vullen. Aangezien je bedrijf al enige tijd "slapende" is kun je bij de omzet gewoon €0,00 invoeren.

Wel kun je je eventuele aftrekposten (bedrijfskosten) blijven verrekenen.

Jouw verdiensten in loondienst kun je invullen onder het kopje 'tegenwoordige arbeid'.