Moet ik invoerrechten betalen over de waarde of over wat ik heb betaald?

Stel ik wil voor 50 euro iets kopen uit het buitenland, maar met een online waardebon kan ik 30 euro korting krijgen, waarover moet ik dan belasting betalen, 50 euro, of ontkomt ik eraan omdat ik onder de 22 euro zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je betaald voor de waarde van het product dat je koopt. Dus de korting is leuk, maar het telt niet voor de invoerrechten.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan wat er op het pakketje staat wat de waarde is. Als de website een lagere prijs op de verpakking zet of het mankeerd als "gift" kan het zijn dat je geen invoerrechten oeft te betalen. Echter verschild dit per site en de sites die dat doen zijn eigenlijk illigaal bezig aanggezien je de excacte waarde van het pakketje moet opgeven bij de douane.