Ik heb meer verdien dan bij de belastingdienst bekend is, wat zijn de gevolgen?

Ik heb/ga dit jaar 7000 euro meer verdienen dan bij de belastingdienst bekend is. uiteraard heb ik dit aangegeven. wat zijn belasting technisch de gevolgen hiervan? moet ik betalen? (belasting over inkomem) en hoeveel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Ja je zult bij de aangifte 2014 een hoger bedrag als na vordering krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan ik daar zelf een berekening op los laten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je "mag" dat voor 1-april zelf netjes invullen in het programmaatje van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak je alvast een proefberekening met het aangifteprogrammaatje van 2013,alleen niet op verzenden klikken,je weet dan in ieder geval wat je ongeveer te wachten staat.
tinus1969
9 jaar geleden
Is die 7000 in loondienst verdiend? Krijg je een Voorlopige Teruggave??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
loondienst inderdaad. wat bedoel je met voorlopige teruggave? ik weet alleen dat ik 7000 meer ga verdienen dan dat de belasting denkt op dit moment.
tham
9 jaar geleden
Sorry, ik was vergeten op "reacties" te klikken en dacht dus dat nog niemand de vraag had beantwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een voorlopige teruggave wordt bedoeld dat je iedere maand een x bedrag van de belasting terug krijgt ipv alles in een keer ergens in mei/juni.
Ik snap je vraag niet zo goed. In 2015 geeft je middels een belastingformulier aan wat je hebt verdiend (en uiteraard allerle andere gegevens zoals hypotheek, vermogen enz) en aan de hand daarvan krijg je een belasting teruggave dan wel moet je betalen.
tinus1969
9 jaar geleden
Als je dit in loondienst hebt verdiend, heeft je werkgever als het goed is al loonbelasting afgedragen.
Waarschijnlijk krijg je dus gene naheffing, of iig geen grote (een kleien naheffing kan omdat bij variabel inkomen het precieze belasting bedrag wel eens incorrect berekend wordt). Check dit eventueel bij de afdeling HRM/loonadministratie van je werkgever. Enne, promotie gehad, dat je meer bent gaan verdienen?

Antwoorden (2)

Als je over 2013 geen aangifte hebt gedaan (gedownload) dan kun je dit makkelijk zelf uitrekenen door via www.belastingdienst.nl een aangifte programma inkomstenbelasting te downloaden van 2013 en dan in te vullen met je gegevens van 2014. Voor 2014 zijn er weliswaar wijzigingen in het belastingstelsel t.o.v. 2013 maar het geeft je in ieder geval een indicatie hoeveel het ongeveer zou kunnen worden. Pas wel op dat je deze ingevulde aangifte NIET verstuurt naar de Belastingdienst. Veel succes.
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
U geeft een antwoord dat identiek is aan de reactie van Maria16 hierboven. Uw antwoord biedt niets. Als de jaaropgave van 2014 bekend zou zijn, dan wel. Maar die komt pas volgend jaar. Het VA2014-programma is al een jaar bekend. En ook te downloaden. Door deze in te vullen, zult u zien dat de te betalen belasting € 0 is. Zie voor de uitleg mijn antwoord hieronder.
Als u maar 1 werkgever hebt, houdt de loonadministratie precies genoeg loonbelasting in. Bij de aangifte volgend jaar komt u, als de loonadministratie zijn werk goed heeft gedaan, op € 0 uit. Even afgezien van de naheffing van enkele tot een paar honderd euro die 6 miljoen Nederlanders treft. (gemiddeld € 150 - zie bron 2)

Er zullen wel gevolgen zijn voor de toeslagen, als u die heeft. Door een proefberekening toeslagen te maken kunt u zien wat de gevolgen zijn. Bijvoorbeeld eerst met een inkomen van € 30.000 en daarna met een inkomen van € 37.000
Zie link hieronder.
fisbel
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
fisbel hij heeft waarschijnlijk ergens anders meer verdient en niet bij zijn huidige werkgever
zie vraag
meer verdien dan bij de belastingdienst bekend is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb meer verdiend bij mijn huidige werkgever. Bedankt voor dit antwoord.