Heeft het belastingtechnisch gevolgen als ik mij inschrijf bij mijn broer (aow) en mijn schoonzus (wia) voor hun?

Wij gaan voor 8 maanden naar Spanje en de andere 4 maanden verblijven wij op de camping in Nederland, dat adres mogen we niet als thuisadres gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn geen gevolgen voor uw broer en schoonzus, tenzij ze huurtoeslag hebben. U wordt dan als medebewoner beschouwt. Het inkomen van u en uw partner telt mee voor de hoogte van de huurtoeslag.

8 maanden is de maximum termijn voor verblijf in het buitenland zonder dat er sprake is van emigratie. Er is in Nederland -net als elders- geen actief opsporingsbeleid, met betrekking tot de vraag, of u nu wel of niet feitelijk aanwezig bent op het adres, waar u staat ingeschreven. De eventuele mogelijkheid van brief- op postadres heeft u al onderzocht, neem ik aan. Lees bron 2.

Bron 3 geeft informatie over verzekeringen (zorgverzekering) en er zijn nog wat meer tips.
fisbel