Ik heb een project gedaan voor randstad, factuur via mijn 'manager', hoe zit het met de belasting?

Om het precies uit te leggen; Ik heb een muzikaal project gedaan, 1 dag, voor een project van de Overheid. Ik ben benaderd door een muzieklabel daarvoor. Deze dag is uitgevoerd en ik kan daar 500 euro voor factureren. Echter werken wij samen met iemand die onze optredens regelt en de facturering, ik noem hem persoon A in dit verhaal. De facturering komt vanuit persoon A naar het label wat het Project verzorgt heeft.

Echter is mijn vraag, Als persoon A het resterende bedrag overmaakt van 425 euro (75 euro voor hem) naar mij, hoe krijg ik dan geen problemen met de belasting? persoon A geeft aan dat wanneer ik hem een declaratie stuur, zodat hij bewijs heeft op geen extra vermogen aangezien hij het overgemaakt heeft naar mij, dat het dan opgelost wordt, omdat de belasting blijkbaar niet controleert op zulke kleine bedragen.

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Di moet je bij de aangifte vermelden onder overige inkomsten.

Antwoorden (1)

Het valt onder het kleine artiestenregeling. Je mag tot een bepaalde drempel vrij van belasting geld verdienen. Je geeft het gewoon op aan de belasting. De belasting ziet dat je goud eerlijk bent en geeft je vrijstelling van belasting.

Het bedrag dat je opgeeft is 500 euro daar gaan als onkosten 75 euro vanaf wegens managementkosten en daar gaat dan ook nog de andere kosten vanaf zoals reiskosten en zo.

Persoon hoeft geen nix opgeven aan de belasting, omdat hij er vanuit mag gaan dat jij dat doet. En jij hoeft geen belasting betalen, omdat het valt onder de bijstelling van kleine bedragen.
Inderdaad gaat de belastingdienst niet actief achter die kleine bedragen na, maar heeft wel systemen die dit soort kleine bedragen verzameld en controleert of dit soort kleine bedragen ook door gegeven wordt.
En 500 euro voor een dag werk dient door Randstad wel door gegeven worden aan de belastingdienst. Want in theorie kan jij elke dag dit soort klussen hebben en dan ben je niet een kleine artiest, maar een beroepsartiest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
@carscac: je schrijft
Je geeft het gewoon op aan de belasting. De belasting ziet dat je goud eerlijk bent en geeft je vrijstelling van belasting.
Het bedrag dat je opgeeft is 500 euro daar gaan als onkosten 75 euro vanaf wegens managementkosten en daar gaat dan ook nog de andere kosten vanaf zoals reiskosten en zo.
….....En jij hoeft geen belasting betalen, omdat het valt onder de bijstelling van kleine bedragen. ===============================
Hoe gaat TS het een en ander invullen in zijn aangifte? Onder: overige inkomsten? En er hoeft dan geen belasting te worden betaald over het resterende bedrag dat overblijft na aftrek van onkosten?? Omdat het valt onder de bijstelling van kleine bedragen? Deze laatste zin is voor mij abacadabra.