Ik heb bijna een jaar in de ziektewet gezeten, Ik had een basis pakket dus het is een duur jaar geweest

Nu vroeg ik me af of de belastingdienst wat voor me kan betekenen mbt het invullen van de aangifte, (kan ik iets laten vergoeden oid) Ik bezit ook een koophuis, mijn salaris is door het ziek zijn flink gekelderd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Belastingdienst kan je ook helpen met het invullen van je aangifte! En dan wordt er ingevuld in het voordeel van de belastingplichtige, jij dus.

Het beste antwoord

De belasting dienst kent bij sterk wisselende inkomens het begrip middelen. Dan wordt het inkomen over 3 jaar opgeteld en dan per jaar voor 1/3 van dat totaal belast.

Dit kan voordeel opleveren als je in 1 van de jaren 52% over de top betaald hebt en een ander jaar veel minder.(38 bv)

daarnaast: Kijk op ziektekosten aftrek. Alleen mogelijk voor kosten waarvoor de ziektekosten verzekering niet vergoedt. Hieronder vallen dus ook reiskosten naar ziekenhuis, dokter , fysio , revalidatie centrum etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jij volledig ziek bent geweest en daadwerkelijk afgekeurd is een deel aftrekbaar. Ook kan je het UWV vragen om een tegemoetkoming als je als chronisch ziek te boek hebt gestaan