Welke doelgroepen worden door de belastingdienst, dus het rijk benadeeld?

Neem bijvoorbeeld de bril of lens drager. Iemand met goede ogen maakt geen kosten om goed te kunnen zien. Voorheen waren deze kosten aftrekbaar. Er zijn vast meer voorbeelden.

Toegevoegd na 16 minuten:
Met deze vraag wil ik me graag richten op de gezondheidszorg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Chronisch zieken en gehandicapten worden benadeeld.
Zij hebben vaak geen goedbetaalde baan, of een WAO of AOW uitkering. Zij hebben vaak veel kosten voor zorg (uitgebreid zorgverzekeringspakket, eigen bijdrage zorg en altijd eigen risico kwijt).
Sinds 2009 mogen zij deze kosten niet meer aftrekken voor de belastingen, waardoor mensen een hoger verzamelinkomen hebben, en minder zorgtoeslag en minder of geen huurtoeslag meer krijgen...
En ja, als ze dan ook nog bril, of lensdragend zijn, of hulpmiddelen nodig hebben komt dat er nog eens bij....
En dat terwijl ze al de pech hebben zo krakkemikkig te zijn... je zou er toch depri van worden...?
En dan klagen gezonde mensen over de premie zorgverzekering...
Laten we onze handen dichtknijpen als we gezond zijn... en solidair zijn, zodat iedereen de zorg kan krijgen die hij nodig heeft...
Ziek zijn is een 'dure hobby' en je hebt niets te kiezen... het kan ons allemaal overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

chronisch zieken

Toegevoegd na 1 minuut:
die afhankelijk zijn van hulpmiddellen die niet meer aftrekbaar zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een tweede huis, plezierjacht of andere luxe zaken waarvoor een lening wordt afgesloten. De rente daarop is sinds 2001 niet meer aftrekbaar.
paulus811
14 jaar geleden
Er worden geen mensen benadeeld. Iedereen betaald belasting naar inkomsten. Wel worden sommige mensen BEVOORDEELD. Zij krijgen toeslagen, belastingaftrek en andere aftrekposten.

Gezonde mensen worden benadeeld als je dit doortrekt. Zij moeten namelijk relatief gezien meer betalen om de aftrek van de ongezonde mensen te betalen.

(Let op, ik zeg niet of dit goed of slecht is, alleen dat het zo is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grensarbeiders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment vooral de ouderen en chronisch zieken. Er is geen aftrek meer van ziektekostenpremie, eigen risico en geen ouderen- en chronisch-zieken-aftrek. Dat scheelt echt honderden euro's.
Het idiote is ook dat de eigen bijdrage voor thuiszorg (CAK) niet meer aftrekbaar is. Veel ouderen en chronisch zieken komen daarmee echt in de financiele problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleenstaanden met meer dan twee x modaal inkomen.
Het is werkelijk schandalig.

Toegevoegd na 51 seconden:
Zonder kinderen dan.