Voor de loonheffing bestaan er geen ' bijbaantjes'. Voor een baan werk je en word je betaald. En afhankelijk van de hoogte moet je daarover moet je belasting betalen en heb je recht op kortingen.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus heb je als student met een bijbaantje in de Albert Heijn recht op deze kortingen? Ik heb berekend d.m.v. de schijven hoeveel belasting zij moet betalen, en als ik hier de kortingen afhaal krijgt ze geld toe...
ronron1212
9 jaar geleden
Geld toe krijg je niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Ze betaald waarschijnlijk alleen in de laagste schijf.
Door de belastingkortingen, te weten de algemene heffingskorting en de arbeidskorting is in:
Jaar 2012 – tot circa € 6500 inkomen uit werk belastingvrij.
Jaar 2013 – tot circa € 5700 inkomen uit werk belastingvrij.
Jaar 2014 – tot circa € 6100 inkomen uit werk belastingvrij.

In 2012 was het belastingpercentage in schijf 1 lager: 33,1%. In 2013 en 2014 is dit percentage verhoogd naar 37% / de arbeidskorting is in 2014 verhoogd van € 2001 naar € 2103 Vandaar de verschillen in inkomen 'belastingvrij'

NB: als er belasting is ingehouden tot bovengenoemde inkomens kan deze worden teruggevraagd.
fisbel